Menstruele problemen acne hevige bloedingen opgeblazenheid gespannen borsten kramp depressie onregelmatige periode geïrriteerdheid premenstrueel syndroom overgeslagen perioden
Een vrouwenlichaam verandert continue Acupunctuur helpt bij: Fysieke Pijn Met slechts een paar precieze naaldzettingen kan het perifere zenuwstelsel gestimuleerd worden en wordt een kettingreactie opgeroepen met o.a. pijnstillers zoals endorfine. Een recente analyse van 18.000 patiënten wees uit dat acupunctuur chronische hoofdpijnen, nekpijnen en rugklachten vloerde. Bonus: Naalden die rond specifieke pijnplekken worden gezet hebben de werking van een natuurlijk cortisone-shot. Stress De relaxatierespons betekent minder stress — en een afname in gerelateerde symptomen zoals slapeloosheid, hoofdpijnen en vermoeidheid. De naalden blokkeren o.a. de aanmaak van stressgerelateerde neuropeptide Y. Verslaving (voedsel, roken, etc.) Acupunctuur kan een goed middel zijn om het stoppen te ondersteunen. De eerder genoemde endorfinevrijmaking blokkeren de zogenaamde cravings of verlangens en maken het ontwennen gemakkelijker. PMS Zeg vaarwel tegen opgeblazenheid en gevoelige borsten: Een review liet zien dat acupunctuur PMS pijnen met 78% omlaag brengt, mogelijk omdat het stressreacties vermindert en de hormonen reguleert.
Algemene vrouwenklachten endometriose myomen vaginale afscheiding Menopausale symptomen droogte hot flashes nachtzweten slecht slapen
Stemming Smile! De toename aan endorfines en andere "happy" neurotransmitters, inclusief serotonine, leidt tot een zichtbare positieve stemmingswisseling, zeker als je frequent acupunctuur doet. Allergieën Een behandeling kan ook ontstekingen in je neusdoorgangen vloeren. Experts vermoeden dat het ook je immuunrespons stimuleert, waardoor je minder gevoelig wordt voor allergenen en je minder afhankelijk van medicatie wordt
Zwangerschap constipatie aambeien onvruchtbaarheid lage rugpijn ochtendmisselijkheid postpartum depressie postpartum uitputting ischias
Gezondheid van de Vrouw  het lichaam van de vrouw is complex en vaak is door diverse redenen de gezondheid verstoord.   Echter, vrouwen zijn meestal bewust en hebben vaak goed inzicht in hun lichamen. Zo worden behandelingen vaak veel krachtiger.
Een vrouw gaat door veel hormonale cycli in haar levensloop. Deze verandering begint in de pubertijd met de menstruatie, vervolgt met een eventuele zwangerschap en gaat uiteindelijk door naar de menopauze.
Gezondheid van de Vrouw
Acupunctuur en voeding zijn behulpzaam om hormonale, emotionele balans en algemene vitaliteit terug te krijgen tijdens iedere periode van die reis.