Acupunctuur bij en na kanker
Acuclinic is een gecertificeerde praktijk om het acupunctuur- programma van Memorial Sloan Kettering Cancer Center (MSKCC) toe te passen. Vanuit het huidige wetenschappelijke onderzoek wordt acupunctuur en specifieke up-to-date supplementadviezen ingezet als een methode voor o.a. pijn- en symptoommanagement.
Integratieve Oncologie Bij kankerbestrijding komt veel meer kijken dan de tumor wegkrijgen. Pijn, vermoeidheid, grote emoties, slecht slapen, weinig tot geen eetlust hebben. Dat komt de meeste patienten meer dan bekend voor. Acuclinic heeft de kennis en vaardigheden om: De diverse kankersoorten te onderscheiden zoals leukemie, lymfeklierkanker, borst-, darm-, rectum-, long- en prostaatkanker als wel kanker aan andere delen van het lichaam met bijbehorende kennis over chirurgische en/of therapeutische interventies die ingezet worden om de kanker te behandelen. De gebruikelijke fysieke en emotionele bijwerkingen te identificeren van de kankerdiagnose en behandeling. Acupunctuur en up-to-date voedingsadvies in te zetten bij pijnmanagement voor kankerpatienten. Een op maat gemaakt veilig, effectief en juist behandelplan op te stellen voor kankerpatienten. Optimale acupunctuurtechnieken toe te passen voor kankerpatienten. Het door Sloan Kettering ontworpen acupunctuurprogramma toe te passen. .
Experts in de Integratieve Oncologie Het doel van Memorial Sloan Kettering Cancer Center (MSKCC) is om de best mogelijke zorg voor kankerpatienten te leveren, op welke manier dan ook. De programma’s zijn populaire aanvullingen van de medische behandelingen, zoals chirurgie, radio- en chemotherapie en worden door klinische studies en samenwerkingsverbanden tussen de diverse departementen geneeskunde van het MSKCC opgezet en verder ontwikkeld. De programma’s zijn ontwikkeld door een groep van experts in Integratieve Oncologie, waarvan er velen zijn die internationale voorlopers zijn op hun vakgebied en veel ervaring hebben in wetenschappelijk onderzoek om vast te stellen welke therapieen voor specifieke symptomen het effectiefste zijn.
MSKCC Publicaties – bezoek PubMed voor medische artikelen Door aan uw standaard kankerbehandeling meer integratieve benaderingen toe te voegen wordt het voor u en uw naasten makkelijker om met de stress en spanning om te gaan. U kunt beter met uw pijn omgaan, misselijkheid verminderen, meer mobiel en actief worden, beter van uw maaltijden genieten en de kwaliteit van uw slaap bevorderen. Het integrale programma helpt ook bij het omgaan met: Lymfoedeem (zwelling van de armen en benen dat plaatsvindt wanneer lymfeknopen verwijderd zijn) Perifere neuropathie (zwakte en pijn veroorzaakt door zenuwschade in de handen en voeten) Droge mond en andere veel voorkomende chronische condities.
Kankerimmuuntherapie (MSKCC) - link AVL ziekenhuis
Acupunctuur bij kankerbehandelingen (MSKCC)
Kwaliteit Binnen de Integratieve Oncologie worden alleen therapievormen ingezet waarvan wetenschappelijk aangetoond dat het effectief en veilig is. Anekdotische verslagen leveren onderzoeksideeën op maar zijn op zichzelf nog geen bewijs dat een methode werkt en zal blijven werken. Zodoende neemt de interesse in integratieve geneeswijzen behoorlijk snel toe, mede door samenwerking met National Institutes of Health en andere bronnen. Dit maakt het mogelijk om goed opgezet en hoog kwalitatief onderzoek te doen. In meer dan 100 laboratoria voeren wetenschappers van Sloan Kettering innovatief onderzoek uit om de kennis van de biologische wetenschappen te bevorderen en de menselijke gezondheid te verbeteren.
Kruiden en supplementen Kankerpatienten en mensen die betrokken zijn bij hun behandeling of nazorg zijn vaak aangetrokken tot het gebruik van kruiden en andere supplementen. De resultaten volgens de boodschap op de etiketten zijn vaak veelbelovend. Maar vaak zijn de informatiebronnen vaak in tegenspraak met elkaar en bieden soms dubieuze informatie. Memorial Sloan Kettering heeft hier duidelijkheid in gebracht en traint professionals in een beter begrip van het evidence-based inzetten van dieetsupplementen. Daardoor weet u meer over de mogelijkheden en de uitdagingen van het supplementgebruik. Welk effect hebben kruiden op een specifiek moment tijdens uw behandeling? Welke supplementen kunt u juist gebruiken en welke anderen kunt u beter even op de plank laten staan?